Commissie Misstanden
De landelijke Commissie Misstanden onderzoekt meldingen van vermoede misstanden en adviseert vervolgens het College van Bestuur. Universiteiten werken samen door het instellen van een landelijke commissie zodat per universiteit dezelfde groep commissieleden is benoemd. De commissieleden doen zo meer kennis en ervaring op binnen de sector waardoor de commissies binnen de gehele universitaire sector op gelijksoortige wijze kunnen opereren. De samenstelling van de commissie kan per melding wisselen. De leden zijn onafhankelijk van het College van Bestuur. In de Sectorale Regeling melden vermoeden misstand Nederlandse Universiteiten vindt u meer informatie over de exacte procedure. De identiteit van de melder wordt niet bekend gemaakt zonder uitdrukkelijke toestemming van de melder zelf.
Samenstelling
Voorzitter | de naam volgt na benoeming |
Vicevoorzitter | de naam volgt na benoeming |
Leden | de namen volgen na benoeming |
Misstanden melden
Als u een vermoeden heeft van een misstand dan meldt u dit intern bij uw leidinggevende. Als u dit liever niet zelf rechtstreeks wilt melden, dan kunt u terecht bij de vertrouwenspersoon misstanden. Er bestaat altijd de mogelijkheid voor een externe melding. Meer informatie hierover vindt u via Het huis voor klokkenluiders.
Vertrouwelijkheid gegarandeerd
De commissie Misstanden en de bijbehorende secretaris hebben een geheimhoudingsplicht. Alle informatie wordt dan ook vertrouwelijk behandeld.
Contactgegevens
Meldingen kunnen per e-mail gezonden worden aan: CM@bb.leidenuniv.nl
Met het onderwerp: Melding aan Commissie Misstanden