Universiteit Leiden

nl en

Leden

Zittingstermijn & kiesstelsel

Personeelsleden in de Faculteitsraad worden gekozen voor 2 jaar, studenten voor 1 jaar. 

Bij de verkiezingen voor de Faculteitsraad van Faculteit Governance and Global Affairs wordt een personenstelsel gehanteerd. Dit betekent dat zetels rechtstreeks aan personen worden toegewezen. Meer informatie over het kiesstelsel kan gevonden worden op de algemene pagina van de Faculteitsraden. 

Samenstelling 2024 - 2025

De Faculteitsraad van de Faculteit Governance and Global Affairs is als volgt samengesteld: 

Personeelsgeleding 1 september 2023 - 1 september 2025

Studentgeleding 1 september 2024 - 1 september 2025

  • Dominika Byrtusová

Ik studeer Crisis and Security Management, Governance of Crisis. Ik wil deel uitmaken van de faculteitsraad zodat ik ideeën van medestudenten kan aandragen en het perspectief van een internationale student kan geven.

3 dingen die ik wil veranderen:

  1. De betaalbaarheid en toegankelijkheid van Nederlandse taalcursussen verbeteren.
  2. De vroegtijdige segregatie tussen Nederlandse en internationale studenten tijdens de oriëntatieweek aanpakken en verminderen. 
  3. Herzien van het IT-systeem voor keuzevakken binnen CSM om eerlijkheid te waarborgen, gekoppeld aan het initiëren van een overzichtslezing van beschikbare keuzevakken.

Slogan: 'Bruggen bouwen, geen barrières: Voor een verenigde campus en eerlijke kansen'

  • Jens Mekking

Na een jaar eerder in de faculteitsraad (22-23), een bestuursjaar bij de B.I.L. (studievereniging van Bestuurskunde) (21-22) en een bestuursjaar bij het StOP (Studieverenigen Overleg Platform) (23-24), neem ik komend jaar graag weer plaats in de faculteitsraad van FGGA.

Er gaat veel goed op onze faculteit en over veel zaken zijn we het eens. Toch is het belangrijk om als studenten ons actief te bemoeien en het studentenperspectief in te blijven brengen. Bovenstaande ervaring neem ik graag mee om dit goed te kunnen doen. 

Ik zet me graag in voor een faculteit die zich focust op haar kerntaken: onderwijs en onderzoek, maar waar het ook best gezellig mag zijn. Daarnaast moet het beleid begrijpbaar zijn voor iedereen en zijn nieuwe plannen pas succesvol als iedereen mee kan komen. En ja, natuurlijk ben ik ook voor meer studieplekken, daarom zie ik graag toe op een goede studentenparticipatie bij de ontwikkeling van het nieuwe Spuigebouw.

  • Nellie Babayan

Hai allemaal!

Mijn naam is Nellie en ik ben tweedejaars Security Studies student. Hiervóór heb ik taalkunde gestudeerd en vind het erg leuk om mensen, indien mogelijk, in hun eigen taal te spreken. Het leren van talen is inmiddels een wat uit de hand gelopen hobby geworden. Deze vaardigheid zou ik graag als gereedschap in de faculteitsraad van het FGGA in willen zetten.

Een belangrijk speerpunt voor mij is om o.a. studenten te spreken en te vertegenwoordigen die om diverse redenen meer moeite hebben om hun opleiding succesvol af te ronden. Denk bijvoorbeeld aan studenten met meer- of hoogbegaafdheid, AD(H)D, etc. Omdat dit vaak thema’s zijn die in de praktijk nogal onderbelicht blijven, wil ik graag kijken of wij als faculteit meer kunnen doen om neurodiverse studenten tegemoet te komen.

Daarnaast zou ik graag mee willen praten over de efficiënte en transparante toewijzing van de financiële middelen van de faculteit.

Ik heb op het moment geen slogan, maar laat me in veel zaken leiden door ‘een oog voor de menselijke factor’.

  • Nehreen Al-Mahmoedi

Hi! Mijn naam is Nehreen Al-Mahmoedi. Ik heb de master Public Administration, track Economics and Governance, gedaan, en ik ben nu bezig met de master Crisis and Security Management, track Radicalism, Extremism and Terrorism. Namens de Liberale Studenten Partij ben ik lijsttrekker voor FGGA waar ik een aantal dingen zou willen doorvoeren in de faculteitsraad. Met twee studies binnen de faculteit heb ik een goed beeld van wat er beter kan in de faculteit FGGA voor beide studies.

Ten eerste zou ik mij er hard voor willen maken dat inzage of feedback op tentamens ook digitaal beschikbaar wordt, zodat studenten die niet naar de inzage kunnen komen ook leren van hun fouten. Daarnaast, zou ik pleiten voor het afschaffen van de collegeverplichting of de regelingen die daarvoor zijn, te versoepelen. Verder vind ik dat het opnemen en het online delen van lectures van toegevoegde waarde kan zijn voor het leerproces. Ook zie ik een cruciale functie voor extracurriculaire activiteiten zoals werkstudentschappen, stages, bestuursjaren en commissies. De universiteit zou daar nog meer een faciliterende rol in kunnen spelen! De slogan voor LSP is dan ook 'Meer dan studeren.'

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.