Universiteit Leiden

nl en

Graduate School of Legal Studies

De Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden is een vooraanstaand instituut op het gebied van onderzoek en onderwijs in de rechtswetenschappen en streeft ernaar deze positie verder te versterken. Het ontvangen van de doctorstitel wordt beschouwd als proeve van bekwaamheid tot het zelfstandig beoefenen van de wetenschap.

Promotieonderzoek aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid betekent onderzoek op het hoogste niveau. Gezien deze ambitie is het cruciaal om jong onderzoekstalent te koesteren. De Graduate School of Legal Studies van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid wordt gezien als een belangrijk ondersteunend instrument bij het realiseren van deze ambitie.

De Graduate School biedt een gerichte onderzoeks- en opleidingsinfrastructuur en een kwaliteitszorg- en controlesysteem voor promotieonderzoek, biedt een breed scala aan ondersteunende diensten en stimuleert sociale uitwisseling tussen promovendi.

De Graduate School is het aanspreekpunt voor alle vragen verband houdende met het opleidingsprogramma en de laatste fase naar de openbare verdediging van het proefschrift.

De medewerkers van de Graduate School organiseren, beheren en coördineren alle lopende processen en procedures rondom promoveren, voor promovendi en hun promotoren.

De promovendidecanen houden toezicht op de voortgang van het onderzoek van individuele promovendi en geven hen gevraagd en ongevraagd advies.

Het Pre-PhD Programma is ingebed in de Graduate School.