Onderzoek aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid

De Faculteit der Rechtsgeleerdheid verricht hoogwaardig onderzoek. Uit dit onderzoek komen dissertaties, boeken en andere wetenschappelijke output voort. Onderzoekers van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid dragen bij aan het publieke debat met optredens in de media en populaire publicaties.

Het onderzoek aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid is geconcentreerd in acht onderzoeksprogramma's waarin onderzoekers van verschillende (juridische) disciplines samenwerken. Meer informatie.

Daarnaast participeren onderzoekers van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid in twee speerpunten binnen het Nederlands Sectorplan Rechtsgeleerdheid, en in diverse interdisciplinaire onderzoeksprogramma's en profileringsgebieden van de Universiteit Leiden.

Nederlands Sectorplan Rechtsgeleerdheid

Interdisciplinair onderzoek