Administratief Shared Service Centre
Bedrijfsvoering van de toekomst
Verantwoordelijkheid
Met ongeveer 135 collega’s biedt het Administratief Shared Service Centre (ASSC) duurzame, professionele en betrouwbare service- & dienstverlening op het gebied van financiële en personele administratieve processen, systemen en documentenbeheer. Zodat we optimale klantbeleving creëren voor alle medewerkers en studenten en onze universiteit kan floreren op onderwijs & onderzoek!
De missie van het ASSC is om met onze expertise en continue focus op optimale bedrijfsvoering, ruimte te creëren voor alle stakeholders binnen de Universiteit van Leiden. Kwalitatieve klantbeleving is hierin een essentiële drijfveer.
Het ASSC omarmt de kernwaarden verbinden, verantwoordelijk, vernieuwend en vrij.
Lees hier meer over onze kernwaarden:
Samen
Onderdeel zijn van een groter geheel. Samen succesvol zijn. Luisteren naar elkaar en naar de samenleving. Actief samenwerken en bijdragen.
Innovatief | onderzoekend/creatief | anticiperend
Op zoek naar nieuwe kennis en inzichten. Beter maken wat beter kan. Grenzen verleggen. Nieuwsgierig zijn naar elkaar en het onbekende.
Duurzaam | betrouwbaar
Voor het bevorderen van een inclusieve gemeenschap. Voor integere wetenschapsbeoefening. Voor wat we zeggen en doen, en hoe we met elkaar omgaan.
Veiligheid
Onafhankelijk bevragen. Ruimte voor verschillende perspectieven en ideeën, voor open dialoog, voor ongebonden onderzoek.
Wat doet het ASSC?
Het ASSC is verantwoordelijk voor de uitvoering van de processen rondom:
- de financiële administratie
- de personeelsadministratie
- het beheer en de ontwikkeling van de universitaire concernsystemen
- de documentaire informatievoorziening van de universiteit
- het universitaire archiefbeleid.
Het ASSC bestaat uit de volgende onderdelen:
- Servicepunt (SP)
- Financieel
- Personeel
- Functioneel Beheer (FB)
- Archiefbeheer
Het Servicepunt is het loket voor alle andere teams van het ASSC. Het servicepunt is verantwoordelijk voor de beantwoording van vragen en verzorgt informatievoorziening voor medewerkers.
Servicepunt Personeel
Servicepunt Personeel beantwoordt vragen over onder andere:
- aanvragen in het HR Serviceplein of Self Service
- werkgeversverklaringen
- verlof- en verzuimregelingen
- Keuzemodel Arbeidsvoorwaarden
Neem contact op via helpdesk.universiteitleiden.nl. Je kunt ook bellen naar 071-527 5555 (keuze 1) of mailen naar
pssc-servicepunt@assc.leidenuniv.nl.
Bereikbaar op werkdagen van 09.00-16.30 uur.
Servicepunt Financieel
Servicepunt Financieel beantwoordt vragen over onder andere:
- facturen en declaraties
- salaris en vergoeding
Neem contact op via helpdesk.universiteitleiden.nl. Je kunt ook bellen naar 071-527 5555 (keuze 2) of mailen naar
fssc-servicepunt@assc.leidenuniv.nl.
Bereikbaar op werkdagen van 09.00-16.30 uur.
Financieel is verantwoordelijk voor de financieel-administratieve dienstverlening van de universiteit. Financieel verzorgt onder meer:
- adequate verwerking van alle inkomende facturen en personeelsdeclaraties
- facturatie en kredietbewaking
- tijdige en volledige registratie van de inkomende en uitgaande geldstromen
- technische consolidatie van de jaarrekening, administratieve ondersteuning van de Planning & Control-cyclus, en het BTW-steunpunt.
Personeel is verantwoordelijk voor de personele-administratieve dienstverlening van de universiteit. Personeel verzorgt onder meer:
- verwerken van wijzigingen in dienstverbanden (mutaties) op het gebied van instroom, doorstroom en uitstroom
- verwerken en uitbetalen van salarissen
- voortdurend toezicht houden op en verbeteren van HR werkprocessen.
Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van de universitaire concernsystemen. Functioneel Beheer beheert onder andere de volgende systemen:
- SAP (ondersteuning financiële, personele en logistieke processen)
- ULCN (identiteits- en toegangsbeheer)
- GMS (decentrale gastenregistratie)
- LU-Card (universitaire identiteitskaart)
- Business Objects (rapportage omgeving)
- E-stemmen (ondersteuning van de universitaire verkiezingen)
- Djuma (documentmanagement)
- iBabs (digitaal vergaderen)
- Formdesk (formulierentool)
- CRM (klantrelatiebeheer)
- Planon (gebouw- en ruimtebeheer)
- Toeganscontrolesystemen.
Archiefbeheer bestaat uit drie aandachtsgebieden: recordmanagement, archiefbeleid en advisering.
- Recordmanagement
- postverdeling
- registratie en archivering
- workflowmanagement
- informatieverstrekking inclusief archiefonderzoek
- DocMan functioneel beheer - Archiefbeleid
- vertalen van wet- en regelgeving naar toepasbare procedures en instrumenten (handboeken etc.) - Advisering
- documentair informatiemanagement
- selectie in vernietiging of bewaren
- materiële verzorging van het archief
- inventarisatie en overdracht van archief aan het UBL/Nationaal Archief
Positie binnen de universiteit
Het ASSC is een van de expertisecentra van de Universiteit Leiden. De dienstverlening is belegd binnen de onderdelen Financieel, Personeel, Functioneel Beheer en Archiefbeheer. Daarnaast heeft het ASSC een Servicepunt voor het beantwoorden van binnenkomende vragen.
De organisatiestructuur van het ASSC vind je terug in het Organogram.
Contact
Bekijk het ASSC managementteam:
Directeur ASSC | |
Hoofd Servicepunt | Debby Venema |
Hoofd Functioneel Beheer | Peter Magielse |
Hoofd afdeling Personeel | Hennie van den Brink |
Hoofd afdeling Financieel | René Preenen |
Hoofd Archiefbeheer | Esther Maes |