Corporate Communicatie
Met corporate communicatie communiceren we over de universiteit als geheel. Centraal daarbij staat het uitdragen van onze identiteit en het creëren van ons gewenste imago. Het versterken en beschermen van de reputatie van de universiteit is een belangrijk doel van corporate communicatie.
Redactie
De nieuwsredactie plaatst dagelijks nieuws- en andere (corporate) berichten op de website en sociale media. Andere taken zijn mediamonitoring, monitoring van het effect van onze content, samenstelling van nieuwsbrieven en beeldontwikkeling zoals fotografie, video’s, animaties en infographics. Je kunt contact opnemen met de redactie via nieuws@leidenuniv.nl.
Strategisch communicatieadvies
Adviseren over hoe we met communicatie de impact van de universiteit kunnen vergroten, inclusief doorontwikkeling van website en huisstijl.
Woordvoering en advies corporate communicatie
Mediacontacten en -relaties, issue- en crisismanagement, eindredactie, speeches, advies over reputatie en corporate communicatie.
Interne evenementen
Organiseren en ondersteunen van impactvolle interne events, zowel online als fysiek. Meer informatie over het Evenementenbureau.
Bureau Pedel
Informatie over Bureau Pedel.
Chef Kabinet
De chef kabinet is verantwoordelijk voor het organiseren van academische plechtigheden, waaronder de opening van het academisch jaar, de dies natalis en de Cleveringa-oratie. Contacten met binnen- en buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders. Aanspreekpunt voor koninklijke onderscheidingen en de universitaire penningen. Voorbereiden van (bijzondere) leerstoelen en benoemingen van hoogleraren.
Positie binnen de universiteit
De afdeling Corporate Communicatie is onderdeel van de directie Strategische Communicatie & Marketing (SC&M). SC&M maakt deel uit van het Bestuursbureau van de Universiteit Leiden. Andere SC&M-afdelingen zijn: Alumnirelaties en Fondsenwerving, Marketing en Interne Communicatie.
Contact
Secretariaat |
Jose Baggerman |
Postadres |
Postbus 9500 2300 RA Leiden |
Bezoekadres |
Oude UB |